CIASTECZKA BEZGLUTENOWE NA SKWARKACH I GĘSIM SMALCU.

Jako dziecko jadłam ciasteczka na skwarkach i smalcu. Postanowiłam po latach przywołać smak i upiec takie ciasteczka, do tego w wersji bezglutenowej. A do tego nadarzyła się okazja, bo po przetopieniu tłuszczu gęsiego miałam smalec i skwarki. 
Nie ukrywam, że smalec jest pyszny, nie taki tłusty na wieprzowy i doskonale przyrządza się na nim np. racuchy.




Składniki: 

1 jajko 
110 g skwarków 
7 łyżek mąki ryżowej
7 łyżek mąki kukurydzianej 
3 łyżki cukru
2 łyżki mleka 
2 łyżki wiórek kokosowych 
4 łyżki wody 
1 łyżka smalcu 

Wykonanie: 
Wszystkie składniki łączymy razem i wyrabiamy ciasto. Z gotowego ciasta formujemy ciasteczka-wystarczy ukulać i spłaszczyć dłońmi. 

Pieczemy w temp. 170*C przez 15 min. 



autor przepisu: pomysł własny. 

Komentarze

Katalein pisze…
Witam! Przepis potraktowałam jako inspirację, bo chciałam zrobić ciasteczka bezglutenowe. Skwarki miałam wieprzowe, zamiast mąki kukurydzianej dałam 2 łyżki kokosowej i zmielony amarantus. Mleko dodałam kokosowe... :-D Piekłam trochę dłużej i pod koniec dałam termoobieg, bo lubię przyrumienione ciasteczka. No i się udało! Wyszły pyszne :-)
Dziękuję za ten przepis!

Popularne posty