"SZKOŁA NA WIDELCU. NAJLEPSZE PRZEPISY DLA CAŁEJ RODZINY". G. ŁAPANOWSKI. M. SOBCZAK

Uff... dawno nie pisałam. Czas naprawdę biegnie. Minęły trzy tygodni od ostatniego wpisu. Ale już nadrabiam. Chociaż za oknem huczy, jakby miało wyrwać okna, to ja zabieram się do pisania. 
 Na temat książki, która znalazła się u mnie za sprawą konkursu zorganizowanego przez redakcją "Palce lizać", maiłam napisać jeszcze przed końcem roku. Ale przygotowania do świat a później choroba jakoś wyrwały mnie z tego. 
Początkowo myślałam, że wszystkie ochy i achy na temat książka Grzegorza Łapanowskiego i Mai Sobczak pt. "Szkoła na widelcu. Najlepsze przepisy dla całej rodziny". są grubo przesadzone. Podchodziłam do niej z lekkim dystansem. Ale okazało się, że się myliłam. Książka trafia w 100%-ach w sedno sprawy czyli zdrowego żywienia.   



  



Autorzy książki zabierają nas w świat zdrowego żywienia najpierw po przez obszerny wstęp, w którym wyjaśniają: 
- czym jest dobre jedzenie, 
- jak ułatwić sobie zakupy, 
- wprowadzają w tematykę chorób dietozależnych, 
- co dzieci powinny jeść, 
- jak gotować wspólnie z dziećmi. 

We wstępie znajdziemy również przydatne informacji o tym jak czytać etykiety, co włożyć do koszyka, jakie E - dodatki unikać, jak długo przechowywać żywność. 






Po wstępie przechodzimy do poszczególnych rozdziałów z przepisami, które zostały podzielone na: 
- I śniadanie 
- II śniadanie 
- obiady 
- przekąski / desery 
- kolacje 




Sama wypróbowała już kilak przepisów, które znajdą się w kolejnych postach. 
Książka chociaż z tytułu polecana jest głównie rodzinom to ja mogę śmiało polecić każdemu kto pragnie zmienić sposób odżywiania na zdrowszy. 
 Myślę, że książkę tę można polecić również osobą starszym lub rodzicom dzieci, które borykają się z różnego typu nie tolerancją pokarmową, bo wiem, że wymyślanie tego typu dań nie zawsze jest proste. 






"Szkoła na widelcu. Najlepsze przepisy dla całej rodziny" 
Grzegorz Łapanowski, Maia Sobczak 
222 s. 
Wyd. Publicat. 
2014 r. 


Komentarze

Popularne posty