ZIEMNIAK, A TYLE POTRAFI

Ostatnio w ręce wpadła mi (kupiłam na wyprzedaży) książka pt. "Pyszna mama"  więc postanowiłam zrobić z niej użytek i znalazłam przepis na chleb pszenno -  żytni z dodatkiem ugotowanych ziemniaków. Ponieważ po obiedzie zostały mi ziemniaki, postanowiłam zrobić z nich użytek Przepis bardzo zmodyfikowałam i dorzuciłam jeszcze coś od siebie tzn. bezę kokosową ukrytą we wnętrzu babeczek.


Składniki na ok 22 babeczki lub dużą formę keksową.  

300 g ugotowanych ziemniaków  
70 g cukru 
1 łyżka miodu 
4 łyżki oleju 
3/4 szklanki mleka 
2 jajka 
250 g mąki 
1 łyżeczka sody 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka cynamonu  
6 łyżek wiórek kokosowych + 6 łyżek cukru 

Wykonanie: 

Ziemniaki przepuszczamy przez praskę lub maszynę do mięsa. 1 jajko + 1 żółtko mieszamy z cukrem, miodem, olejem oraz mlekiem. Dodajemy ziemniaki, cynamon oraz dosypujemy stopniowo mąkę wymieszaną wcześniej z proszkiem do pieczenia i sodą. W osobnej misce ubijamy na sztywno 1 białko, dodajemy cukier i wiórki kokosowe.  
Do każdej formy na babeczkę wlewany łyżkę ciasta, na nią łyżkę białek i ponownie porcją ciasta.  
Babeczki pieczmy w temp. 180*C przez 45-50 min. 


 

Komentarze

Popularne posty